Kapsamlı Çamaşır Yıkama Rehberi :)

Uzun zamandır yazmak istediğim bir yazıydı. İçinizden bazıları “Çamaşır işte, at makineye yıkansın. Bunun anlatılacak nesi var?” diyebilir. O zaman ben de onlara “90 derecede yıkanıp lif lif ayrılmış beyazlar da ne oluyor?” veya “Kazağa bu mavi leke nereden bulaştı?” veya en basidinden “Bunun lekesi nasıl çıkar?” diye sormak isterim.

Çamaşır yıkamak kesinlikle “At makineye yıkansın” gibi kolay bir iş değildir. Birtakım önhazırlıklar ve bilinçli seçimlerle :))) bu işi en doğru şekilde yapmak lazım ki elimize geçen paranın neredeyse tamamını kıyafete yatırıyorken niye hala giyecek doğru düzgün bir şeylerimizin olmadığı konusunda takılıp kalmayalım.

Hasıl-ı kelam bu yazı öncelikli olarak okumak isteyenlere yazıldı, sonralıklı olarak anasından yeni ayrılmış kız/erkek öğrencilere ve daha sonralıklı olarak da yeni evli hanımlara ve devamla bekar ve yalnız yaşayan beylere.. vs.

KİRLİ ÇAMAŞIRLARI SINIFLANDIRMA

Kural 1: Mutfakta kullanılan tekstil ürünlerini iç çamaşırlarınızla kanka bir şekilde kirli sepetinde saklamanız pek doğru olmaz. Sonuçta mutfak bezleriyle en iyi ihtimal tencereleri kuruluyor ve masayı siliyorsunuz. Masa örtülerinizin üzerine ekmek, çatal, kaşık koyduğunuzu da hatırlatırım. Nasıl olsa yıkanacak, demeyin. Ben de o zaman “Niye yıkanmış ayak havlularıyla yüzünüzü de kurulamıyorsunuz?” derim. Kirli sepetinde ayrı bir poşetin içinde durabilirler.

Kural 2: Yıkamaya geçmeden önce çamaşırları renk ve dokularına göre ayırın. “Beyazlar” diye meşhur olan sınıf beyaz olan her şeyi kapsamaz. Beyazlar derken kast edilen sadece iç çamaşırlar. Onların da hepsi değil. Beyaz  ve yüksek ısıya dayanıklı olanları. İşte bu beyazlarla başka renkleri birarada yıkamaya devam ederseniz asla annenizin çamaşır askısındakiler gibi “beyaz ötesi” olamayacaklar. Ne yapacaksınız? Üşenmeyip mavi atleti ayıracak ve onu renklilerle yıkayacaksınız.

Kural 3: Renkliler derken de beyaz olmayan tüm renkleri aynı düşünmeyin. Açık renkliler ve koyu renkliler de ayrı yıkanmalı. Siyah ve lacivert renkli çamaşırları bir grup diğerlerini başka bir grup yapabilirsiniz. O koyu renklere hiç güvenmeyin. Bir kere beraber atarsınız boyamaz, ikinci de bir bakmışsınız boyayıvermiş.

Kural 4: Kot yelekle ipek bluz de bir arada yıkanmaz. O ipeğin canı çıkar. İpek olmasa bile onun kadar hassas başka kumaşlar da var. Dokunduğunuzda anlarsınız zaten. Onları tek başına yıkamalısınız. Makinenin kısa programı bu tek parçalar için icat edilmiş bence. Gömlekler de ayrı bir grup yapılırsa onlara özel programda yıkanır.

Kural 5: Yünlüler için bir program var ve bu program gerçekten gerekli. En fazla 30 derecede ve fazla uzun olmayan bir programda yıkanır yünlüler. Aksi takdirde en kötü ihtimal çeker, en iyi ihtimal sünerler.

Kural 6: Bebeklerin çamaşırları neden ayrı yıkanır? Farklı deterjan kullanıldığı için mi? Aslında farklı deterjan alerjisi olmayan çocukların giysileri için gereksiz ve fazladan bir masraftır. Ama iki kere durulamak bebek giysileri için olmazsa olmazdır. Özellikle de toz deterjan kullanılıyorsa. Yani bebeklerin giysilerini ayrı yıkıyoruz çünkü onları iki kere duruluyoruz. Hmm, hem ayrı yıka hem de minicik giysileri renklerine göre ayır. Elektriğe yazık, suya yazık diye düşünmeden edemiyoruz tabi. Bu sebeple onların giysilerini açık renk, koyu renk, beyaz renk demeden bir arada yıkıyoruz. Ama bir şartla…

Kural 7: Renk Koruyucu Mendil hayat kurtaran bir şey. Fiyatları uygun değil o yüzden her yıkamada kullanamıyoruz ama en azından rengarenk bebek giysilerini yıkarken kullanırsak yavrularımıza orası burası boyanmış tulumlar giydirmek zorunda kalmayız. Ayrıca bu mendili koyu ve açık iki renk barındıran giysileri yıkarken de kullanabilir. Mesela siyah bir kazak ama beyaz çizgileri var. Muhtemelen o beyaz çizgiler ilk yıkamadan sonra grileşir. Renk Koruyucu Mendil buna da engel oluyor.

Kural 8: Havlular… Beyaz havluları beyaz iç çamaşırlarla, renkli havluları diğer renkli çamaşırlarla yıkamak adettendir. Ama benim tavsiyem eğer yeterince biriktirebiliyorsanız havluları diğer çamaşırlardan ayrı yıkamanız yönünde. Havlular suyu görünce çok sertleşiyorlar ve penye gibi ince kumaşlara dolanıp onları esnetiyorlar.

Kural 9: Ayak havlularını yüz havlularıyla beraber yıkamaz kimse herhalde. Ama yine de ekleyelim. Ne de olsa Kapsamlı Rehber :)

LEKELER?!

Kural 10: Eskiden çıkmayan lekeler vardı, şimdi çıkan leke yok. Ben buna deterjan sektörünün leke çıkarıcı ürünleri daha çok satmak için deterjanlarının kalitesini düşürdüğü şeklinde bir yorum yapıyorum. Dolayısıyla markete gittiğimizde el mecbur çamaşır deterjanı ile beraber bir adet de leke çıkarıcı alıyoruz. İyisi? Deneme yanılma..

Kural 11: Leke çıkarıcı demek lekenin çıkması garanti demek değil. Ya lekenin doğrudan üzerine dökersiniz ya da bir kova dolusu suda çözdürüp lekeli çamaşırı o suda bekletirsiniz. Tercih sizin. Ama eğer ikincisini yaparsanız sakın lekenin çıkması garanti olsun diye gece boyu suda bekletmeyin giysinizi. Krem rengi gömlek beyazlaşır, kırmızı kazağın rengi açılır. Bir şey olur illa..

BU NE KIRIŞIKLIK?

Kural 12: O makineyi ağzına kadar doldurmaya devam ederseniz çamaşırlar da öyle kırış kırış çıkar. Tasarruf olsun diye tek makine çalıştırır, kırışıklıkları açmak için ütülerken üstünü tamamlarsınız :) Çamaşırlar rahat olacak en fazla üçte iki oranında doldurmanızı öneririm. Havlular bu kuralın dışında..

KURUTMA MAKİNESİ

Kural 13: Kurutma makinesi medeniyettir. Kolaylıktır. İşin yarılanmasıdır. Daha birçok güzel şeydir… Hele hele bebek doğduktan sonra annenin yatılı yardımcısı gibidir. O kadar diyeyim.

Kural 14: Kurutma makinesini de ağzına kadar doldurursanız açılması neredeyse imkansız kırışıklıklar elde edersiniz.

Kural 15: Kurutma makinesi biter bitmez çamaşırları hemen alır güzelce katlar veya düz bir şekilde üst üste dizerseniz, kendiliğinden ütülü gibi olurlar. Evde giyilen giysiler, eşofmanlar, iç çamaşırlar, (kumaşına göre) masa örtüleri, havlular… Sıcağı sıcağına alıp hemen dediğimi yapın ütünüz nasıl azalıyor görün. Ama makinede bırakırsanız, mesela bir on dakika, ütü masasından başka çareniz kalmaz.

Kural 16: Yünlü ve diğer hassas giysileri kurutma makinesine atmazsanız iyi olur. Yünlüler kesin çeker, diğerleri de yıpranır. Gömleklere bir şey olmaz, onlara acımayın :)

Kural 17: Nem sensörü olan bir kurutma makinesi tercih edin. Belli aralıklarla çamaşırın nemini ölçerek süreyi otomatik olarak kısaltıyor. İki saatlik bir program 40 dakikada da bitebiliyor.

Kural 18: Kurutma programı olan çamaşır makineleri de var. Ama nedense çevremde bunları alıp da memnun olan yok. Herkes çok kırıştırdığını söylüyor. Bence sebep yine doluluk oranı..

SON ÜTÜ :)

Kural 19: Güzel ütü yapmanın birinci şartı iyi bir ütüye sahip olmaktır. Damlama yapmayan, canavar gibi buhar veren vs. Ütünüz kötüyse yapacak bir şey yok.

Kural 20: İnternette ütü yapmanın inceliklerini anlatan pekçok video var. Türk kadınları ütü yapmaya yabancı değil ama yine de izlemekte fayda var. En azından kolay yolunu öğrenirsiniz.

DERECELER

30-40: İdeal derece bunlardır. Zaten giysilerinizin etiketlerine bakın, 40’ın üzerinde bir öneri olmaz.

50: Beyazlarda tercih edilebilir.

60-90: Kumaş boyama dışında asla kullanmadığım iki derece. Çamaşırların canı çıkıyor, sünüyor. Annelerimiz eskiden kakalı bezleri kaynatıyorlarmış tamam ama şimdi böyle bir ihtiyaç var mı Allah aşkına? Özel durumlar haricinden bu iki ısıdan uzak durmak lazım..

Önemli Ekleme: Bebeklerin tüm giysilerini ve alt iç çamaşırları ütülemekten zarar gelmez, fayda gelir.

TOZ DETERJAN MI SIVI DETERJAN MI?

Ne fark eder? Artık ikisi de köpürmüyor, ikisi de leke çıkarmıyor. Deniz kokulu olanı mı gül kokulu olanı mı seçelim derseniz ikinciyi öneririm.

YIKAMA SÜRESİ

Her çamaşır bir buçuk saat dönmek zorunda değil. Mesela yüz havluları.. 30 dakikada tertemiz olabilecekken kendimizi zorlamaya ne gerek var?

***

Kapsamlı Çamaşır Yıkama Rehberi :)” üzerine 50 yorum

  1. Off daha okurken yoruldum. tevekkelı degıl, hanımlar butun bır gunu camasır gunu ılan edebılıyorlar. bu rehberı bır yere kaydedeyım. lazım olabılır. gercı su an umarım lazım olmaz moduna gırmek uzereyım :))

  2. yazıyı yarısına kadar okuyabildim. kuzum deli misin sen? :D tasarruf yapayım derken başlı başına bi masraf çıkaracaksın bana şimdi. iki kişiyiz zaten, haftada maksimum iki makina çamaşır atılıyor. biri beyazlar diğeri renkliler. renkliler derken açık koyu farketmez hepsi bir arada. beyazlar 60ta, renkliler 30-40 ta. beyazlarımda kar gibi oluyor, renklilerimde kendini koruyor. zaten çamaşır makinamın kısa programı felan yok. yünlü program hariç diğer programların en kısası 1,5 saat. e makina 8 kiloluk olunca da benim senin dediğin gibi çamaşırları ayırmaya kalksam, her defasında bomboş bir makina çalıştırırım.

    renk koruyucu bezleri yurt dışından koli koli getiriyorum ben. 2 tl ye denk geliyor. içlerinde on bez var. rahat rahat kullanıyorum. hatta beyazlarla renklileri bile karıştırıyorum bazı bazı 2-3 bez atmak şartıyla. ama evet haklısın türkiyede ki fiyatları 8tl den başlıyor sanırım. yani bana göre fahiş. :D

  3. birdamla,

    valla zaman içinde bu konuda bir dönüşüm yaşıyor insan. önceleri “bu ne yaa, böyle ömür mü geçer?” diyorsun, sonra sonra gizli bir keyif haline geliyor, o çamaşırları önce ortalığa saç sonra grup grup etrafa koy sonra sırayla makineye at, çıkar kurutmaya at, kurusun hemen katla kaldır.. her şey düzenli, simetrik vs…
    ben ev işlerini sevmeye başladım çamaşır sayesinde :)))

    ***

    ayşe,

    iki makine yazmışsın ya yanlış mı okudum acaba diye döndüm tekrar okudum, evet evet 2 makineymiş, o zaman lütfen bu yazıyla tüm ilişkini kes :)))

    bu arada şu mendilleri yurt dışından getirme fikri çok güzel, benim için de söz konusu olabilir mi bu durum?? sadece migrosta bulabiliyorum bizim burada ve bir kutuda 20 tane var fiyatı 11 tl.

  4. 20 tane mi?? e çok iyi. ben migrostan aldığımda yeni ürün kampanyası olarak 9 tl yerine 2 tl ye satıyoruz demişlerdide öyle almıştım. içinde de on tane vardı galiba, olmadı 12 diyelim hadi. bezlerin çabuk tükeneceğini bilseydim alırdım tabi bi on paket. yurt dışına en son 7 ay önce gittiğimi hesab edersek, getirdiklerimin bitmesi olağandır herhalde.

    izi wash’ın da hesaplı oluyor bak, geçenlerde bi sitede görmüştüm ama hangisiydi allah bilir. aratınca şu çıktı karşıma şimdi http://www.ereyon.com.tr/urun/izi-wash-camasirlar-arasi-renk-gecisini-engelleyen-ozel-kumas-12li-.aspx 4 bez karın olacak yani.

  5. yalnızken kolay oluyor. haftada ayşe gibi 1’er posta yıkıyorum, 2 kişiyiz zira. farklı olarak açık renkli, koyu renkli ve beyazlar olarak 3 türde yıkıyorum. 30derecede, 3 kilo çamaşır yıkayan yarım saatlik kısa program var, az kirliler için onu sık kullanıyorum. zaten mevsim yaz olduğu için terliler, 1 kez giyilip atılanlar filan. siyahları ve yünlüleri sıvı deterjanla yıkıyorum. beyazlar toz deterjan istiyor. persil’den memnunum, ucuz bulduğum zaman bitmesini beklemeden yedekliyorum, o derece :) bu yazlık düzen..

    kışın kabile düzenine geçtiğimiz için benim evle ilgili tüm düzenlerim alt üst oluyor. kendimi annemin elmalar armutlar bir sepete yöntemine teslim ediyorum istemesem de, yapacak bir şey yok. 2 kişiyi zor çekip çevirirken 5 kişinin işini yüklenmem imkansız. :D

    bi de yıkamaktan ziyade çamaşır asmayı seviyorum. bir ayin yapar gibi belli ritüellerle asıyorum ve dönüp bakıyorum sonra :D
    bir de ütüden daha sevdiğim bir iş yok neredeyse. ütülemeyi tedavülden kaldıracak makinalara karşıyım :D

  6. bende çok çamaşır yıkıyorum.beyaz,renkli,siyah,bebek kıyafetleri derken çoğalıyor.siyahlarda perwoll sıvıdan çok memnunum,özel yıkanması gerekenler içinde perwoll renkliler için kullanıyorum,bebeğimin çamaşırları için ilk zamanlar sabun tozu kullanıyordum şimdi beyazlar için kullandığım toz detarjanı kullanıyorum.çamaşır yıkamayı seviyorum ama katlamak ve ütüden nefret ediyorum :S zordan yapıyorum :)

  7. ha şu leke çıkarıcılar,ben kullanmayı beceremedim mi bilmiyorum ama hiçbir işe yaramıyorlar.kırmızıkalem lekem var ne ariel ne amway toz leke çıkarıcısı işe yaramadı.
    varmı bir öneriniz ?

  8. zeynep abla

    ayşe’nin yorumundan sonra ilaç gibi geldi sözlerin valla :) 2 makine bazen hepsi karışık falan deyince düşünmeye başlamıştım bende mi var bir sorun diye, neyseki yokmuş :)

    fazilet,

    ütüden nefret ediyorsan kurutma makinesi almanı öneririm. bir tek gömlekler ve pantolonlar kalıyor ütülenecek yukarıda dediğim gibi kullanırsan :)) leke çıkarıcı olarak kosla kullanıyorum, onun çıkarmadığı bir leke varsa amway sa8 kullanıyorum. ama bu son ürün baya kuvvetli korkuyorum kullanırken hele suya falan bastırmışsam nerdeyse 5 dakikada bir kontrol ediyorum rengine bir şey olmasın diye :) 500 gr 14 tl.

  9. bebeğime kayınvalidem bir yelek ördü bebek çamaşırlarıyla bebek deterjanı kullanarak ilk defa makineye attım ne eski rengi kalmış nede eski güzelliği ne yapsam da eskiye nasıl döndürsem keşke zamanı geri alıp o yeleği makineden çıkarma şansım olsa önerisi olan varsa bekliyorum :( sevgilerimle:)

  10. Boyu kısaldıysa: Yünlü programında yıkayıp makineden çıkar çıkmaz enine boyuna esneterek ütülerseniz, boyu eskisine yakın hale gelebilir.

    Tüyleri sündüyse: Yünlüler için özel üretilen deterjanlarla yine yünlü programında bir kez yıkarsanız belki düzelir.

  11. Ya bide benim renklilerim yıkandıktan sonra öyle yıkanmış gibi kokmuyo yumusatici fazlasıyla koyuyorum ama 9 kg makinem fazlamı dolduruyorum yoksa bizde iki kişilik bı aileyiz ama maşallah sadece kirli çamaşır için dogmusuz sevgiler

  12. Gül Nihal

    İşine yaradığına sevindim :) Yıkanmış gibi kokma deterjanla ilgili sanırım. Toz deterjanlar bu konuda daha etkili. Babaannemin askıdaki çamaşırlarını gelip gidip koklarım, toz deterjan kullanır :)

  13. Geri bildirim: vakitsiz erken doğan kız çocuğu

  14. bir soru yöneltmek istiyorum pek çamaşır ayrımı yapmayan birisi olarak . kırmızı tonlarda bi gömleğim var rengi çok tatlı olduğu için korumak istiyorum perwoll siyah aldım ama güvenemeiyorum siyahlarla atıp bu deterjanı da kullansam bi sıkıntı yaratır mı diye ?

  15. siyahlarla koyu renk (lacivert, koyu kahve) dışında bir renkte çamaşır atmanızı önermem. ben siyahları tek yıkıyorum. illa yıkayacaksanız da mutlaka renk koruyucu mendil kullanın derim.

  16. mavi gömleğe kırmızı lekeler oldu . bunu nasıl çıkarabılırım. yardımcı olursanız çok sewınırımm…

  17. yıkandıktan sonra olduysa ede yapılabilecek pekbir şey yok
    kuru temizlemeciler de garanti vermiyorlar ama deneyin derim

  18. bu gerizekalının yukarda yazdıklarını dinlerseniz bütün bakterilerle beraber giyersiniz iç çamaşırlarını..unutmayın iç çamaşırları haliyle bakteri barındırır ve 90 der.altında ölmez ve sizde idrar yolu enfeksiyonu yada artık mahrem bölgenizde koku pislik ne varsa çıkar..nenelerimiz babasının hayrına iç çamaşırlarını saatlerce kaynatmıyordu heralde….

  19. üstteki yorumu yapan gerçek adını yazaymış, hangi gerizekalıyla muhatap olduğumuzu anlardık hiç değilse.

  20. gerizekalı demiş ya la :))

    neyse diğer okuyucuları temin ederim 90 derecenin altında çamaşır yıkadık diye evde kimsede herhangi bir enfeksiyon ya da olumsuz durum ortaya çıkmadı bugüne kadar.

    bugün dediysem 5 seneye yaklaşıyoruz, ona göre değerlendirmeli :)

    bununla beraber mario’nun yorumundaki hakareti görmezden gelerek mikrop hatırlatmasını kabul edip, kendi yöntemlerinden birini eklemeliyim yazıya bu mikrop konusunda,
    bebeklerin tüm giysileri ve alt iç çamaşırları ütülemekle ilgili…

  21. Mario nun mikrop uyarısı abartılıdır ve bilimsel degildir. Anneannelerimiz kaynatıyordu cunku sabun kullanıyordu. Günümüz deterjanlarındaki enzimler pek cok mikrobu öldürür, üstelik enzimler cok sıcakta bozuluyor. Yani en iyi temizleme cok yüksek olmayan ısıda gerceklesir. Bu enzimlerin öldüremediklerini ise zaten 90 derecelik ısı da öldüremiyor.

  22. Beyaz havlularım ve atletlerim beyazlıklarını bir kaybettiler bir daha da geri gelmedi o beyazlık. Üzülüyorum açıkçası, eşime de bunları öyle gri gri sunmaktan utanıyorum diyebilirim. Bu arada ben deterjan yerine toz sabun ve sodamatik kullanıyorum. Kimyasallarla ilgili okuduklarımdan ve vücudumun kimyasal kokularına verdiği tepkiden dolayı böyle bir seçim yaptım. Gerçi deterjanla yıkarken de bembeyaz olmuyordu. Biraz bekletip (bazen birkaç saat bazen bir gece) öyle yıkamayı deniyorum o da tam beyazlatmıyor. Doğal deterjanlar satılıyor, biraz pahalı geldiği için henüz alıp da denemedim. Sizin bir öneriniz olur mu? Teşekkürler.

  23. malesef bu konuda bilgim yok seda hanım, beyazlar eskidikçe sararıyor, çamaşır suyunda beklettikçe de bir garip renkte oluyorlar, en iyisi ara ara yeni çamaşır almak. deterjan kullanmıyor olmanız ilgimi çekti, bir daha uğrarsanız size bir sorum var toz sabun ve sodamatik renklilerde nasıl? lekelerde etkili mi?

  24. Merhabalar, Hatice hanım. Toz sabun ve sodamatik renklilerde (bana göre) başarılı bir hayli. Leke deyince, henüz çocuğumuz falan olmadığı için hani meyve, çim lekesi gibi şeylerde nasıl bilmiyorum açıkcası, hiç lekeli olmuyor çünkü makineye attıklarım. Ama kan lekesi diye bir şey bırakmıyor onu söyleyebilirim. Bir de makinenin deterjan gözüne koyduğunuzda doğrudan koyu renklilerde beyaz beyaz iz bırakabiliyor, kuruduktan sonra çitileyince geçiyor gerçi. Bunu önlemek için tül bir kesenin içinde koyuyorlarmış makineye yeni okudum ben de. Bir de yeni öğrendiğim ve çok çok ilgimi çeken başka bir şey de var: Sabun cevizi. bir araştırmanızı tavsiye ederim, bulabilirsem mutlaka deneyeceğim, sabun tozundan bile doğal :)

  25. ya merhaba ıyı gunler aldıgım kazagı yenı yıkadım ve makınadan cıktıgındaa uzerınde mavı lekeler vardıııııııı………………hemen suya basstım beklettımmmm suan çre arıyorum yareımcı olurmusunuzzzz

  26. daha önce başına gelen var mı bilmiyorum.bi çaresi olan varsa yardımcı olsun lütfen..yeni andığım eşofman takımı berbat bir şek,lde tüy bırakıyor.çıkardığımda vücudumun heryeri siyah tüylerle kaplı oluyor.kac kez yıkadım .askıda asılı beklettım ama devamlı aynı sonuçç…pratik bi bilgisi olan varsa yardımcı olsun lutfen ?? :/

  27. valla o iç dokudan kaynaklanıyor bir tane de oğlumun vardı öyle, tek çare kullanmamak!

  28. arkadaşlar benim bir sorum olcaktı boya geçmiş çamaşırları eski haline nasıl dönderebilirim beyaz olan her yer sarı olmuş

  29. Öğrenciyim ve google amca yardımıyla size ulaştım. Bu çamaşır olayı gerçekten meşakkatli. Çokça çamaşırı bilinçsizce zayi ettim :) Yazınızın önemli kısımlarını çıktı alıp çamaşır makinesinin bir köşesine iliştireceğim.

  30. allah sizi inandirsin renklileri ayiramiyorum :D sinitlendim neredeyse hepsini birden ayirican ah anam canim anam her gun derdi biktim camasirlardan :) evlendikten sonra hak verdim camasir isi cok zor makinaya at bitmesini bekle cikar as utule cok gicik bir olay ammaa cikaranlardan allah razi olsun elde yikamaktan bin kat iyidir :)

  31. bişey sorucam mutfak bezlerini ayrı poşetle yazmışsınız ayrı da mı yıkıyorsunuz yani bir makine dolması çok fazla zaman alır ki

  32. merhaba

    benim mutfağımda masa örtüleri mutfak havluları vs için ayrı bir kirli sepetim var, sıkça misafir ağırladığımdan olsa gerek çabucak doluyor. eğer çok sayıda havlu, bez bulundurursanız bir haftada olmasa da en geç iki haftada bir makinelik olur herhalde sizinkiler de..

  33. slm arkadaşım koltuk örtülerini dalgınlıkla 90 derecede yıkamış çok kütü olmuş ne yapması lazım bir fikir verirseniz sevinirim

  34. Arkadaşlar makinaya kirli çamaşırları da temizleri de aynı kapıdan atıyoruz.Kirli çamaşırı atarken makinanın dış kısmına sürülüyor sonra yıkanmışlar çıkarırken oda makinanın dış kısmına değiyor peki temiz çamaşırlar kirlenmiyor mu

  35. Arkadaşlar, makinaya kirli çamaşırları atarken makinanın diş kısmına sürülüyor.Sonra yıkanan çamaşırlar da aynı yerden çıkarıyoruz ozaman da yıkanmış çamaşırlar makinanın dış kısmına sürülüyor peki bu durumda yıkanmış çamaşırlar tekrar kirlenmiyormu.

  36. ben renklilerde persil sivi kullaniyorum ama acik renkli tsortlerin uzerinde siyah laci yani koyu renkli bir yazi resim vardi onlari solduruyor hemde detetjanin kapagini olcu olarak kullaniyorum kapagin 3 de 1 kadar yani cok az koyuyorum benmi bi hata yapiyorum yada onereceginiz renkleri koruyan baska deterjan varmi

  37. bana acil cevap ozel kiyafetlerimi hic deterjan koymadan kisa programa attigimda sorun yok fakat kizimin kiyafetleri ozellikle kol agizlari cok kirleniyor kisa programda cikmiyor detetjanla uzun yikadigimdada bir birbucuk saat tisorlerinde koyi renk resim varsa soluyor bunu her deyerjan yaparmi yokda persil sivi yerine baska biseymi denemeliyim pervol kullanan cok nette yazmislar ama bilemiyorum acil yardim

  38. Baskı resimse illa ki deforme olur yıkayınca persil sıvının colour versiyonunu deneyin yine de isterseniz

  39. Rengi solmussa yapacak bi sey yok perwolun urunlerini bi deneyin sunmus kumaslar ıcın bi tane olacaktı

  40. olan oldu zaten gidenleri dusunmuyorum artik persilin color olanini kullaniyorum zaten benim ogrenmek istedigim renkleri en cok koruyan deterjan hangisi acaba tesekkurler

  41. persilden cok memnun degilim o yuzden arastiriyorum bana onerceginiz renkliler icin bi deterjan varmi

  42. elde yıkama için aldığım sabun tozunu makine içinde kullanabilir miyim sizce lütfen cevap yazın

  43. Soğuk su ile Elde yikadigim bir elbisem vardı üstü kırmızı altı siyah bi elbise. güzel kokmasi için legene deterjan ile birlikte yumuşatıcı döktüm kuruyunca heryerinde lekeler olustu tekrar tekrar yikadim cikaramadim ne yapmam lazım

Bir Cevap Yazın

