Arçelik Buharlı Temizleyici

Sonunda aldım!

Alıp almama konusunda kararsızdım. Ta ki kayınvalidemde ürünün kendisini görme ve deneme imkanına sahip oluncaya kadar.

Arçelik’in semtimizdeki bayisinde fiyatı 249 tl olarak söylendi. Biz hepsiburada.com’dan 194 tl + kargo, yaklaşık 200 tl’ye aldık.

Fakir’in değil de Arçelik’in ürününü tercih etmemin tek sebebi, Arçelik’in omuz askısına sahip olması :) Omuz askısı dışında da aparatları var tabi.

Gelelim artılarıyla eksileriyle Arçelik Buharika tecrübeme..

  • Kullanımı pratik, vileda kovasına su doldurmaktan daha fazla yormuyor insanı. Su ısınana kadar 7-8 dk bekleyip ondan sonra silmeye başlıyorsunuz.
  • Laminat parkede, seramik zeminde, halıda, su bazlı boya ile boyanmış duvarda, fırın tepsisinde, telinde ve içinde denedim.
  • Laminat parkede memnun kaldım. Normalden daha kısa sürede bitti silme işi.
  • Seramik zeminin bir çeşidinde memnun kaldım, diğerinde su lekesi bıraktı kuruduktan sonra. Sonra internette dolanınca, buharlı makine ile sildikten sonra kuru bir bez ile üzerinden geçilmesinin tavsiye edildiğini gördüm. Burada hayal kırıklığına uğradım. Aynı yeri iki kere silmeye üşenirim açıkçası. Başka bir metot keşfedemezsem seramik zemini bununla temizlemeyi tercih etmem. Ama benim zemin seramiklerim de bir gariptir doğrusu, normalde viledayla sildiğimde de su lekesi kaldığı olur zaman zaman. Yani kararınızı bu tecrübem tek başına olumsuz etkilemesin.
  • Halıda çay lekesi vardı. Oraya yoğun buhar püskürttüm ve sonuç iyiydi, çıktı leke. Ama sonra gaza gelip birkaç ufak lekeyi fırça aparatıyla çıkarmaya çalışınca, halının o bölgesine ters fön çekilmiş gibi oldu :) Yıkamaya gidince düzelmesini ümit ediyorum. Siz siz olun bez geçirmeden kullanmayın o fırça aparatını halınızda. Bunun dışında lekesiz halılarda haftalık temizlik için ideal bir ürün. Yer silmek gibi aynı, hiç yormuyor insanı.
  • Duvarın bir kısmında denedim. Genel olarak iyi ve kolaydı. Fakat tablo izini her zamanki gibi ciflemekten başka yol olmayacak. Buharı fazla püskürtmeye cesaret edemedim, belki işe yarardı. Ama boyaya zarar verebilir de…
  • Fırının herhangi bir parçasında ise uğraşmaya değmez. Çünkü buharla saçılan kirler yüzünden tezgahın üstü batıyor. Fırın için “Mr Muscle Fırın Temizleyici”den daha iyi bir ürünle karşılaşmadım. Ama aksi gibi aylardır hiçbir markette bulamıyorum bu ürünü.
  • Bu ürünün en güzel yanı, deterjana ihtiyaç bırakmaması! Zaten bu kadar şevkle almamın sebebi de bu. Yaz temizliği yaklaşıyor. Mutfak dolaplarında da kullanmayı düşünüyorum. Ayrıca kayınvalidem derz arası temizliğinde kullanıp çok beğenmiş. Banyoda da yüksek ısıdaki buhar hijyen hissi oluşturur diye düşünüyorum :)

Sonuç…

Deterjanlı temizlikten rahatsız oluyorsanız bu ürün fiyat-performans değerlendirmesinde geçer not alır. Bir de bu tür makinelerin vakumluları var. Ama onların fiyatı vakumsuzlara göre oldukça yüksek. Yine de deneme fırsatınız varsa birini deneyip ona göre karar verin derim…

Arçelik Buharlı Temizleyici” üzerine 13 yorum

  1. ilk kez görüyorum yahu, bu nedir tam olarak? komple temizlik makinası filan mı? yazdıklarından çok cazip bir şey gibi görünüyor. fiyatı da uçuk değilmiş, çılgın fikirler geliyor aklıma :))

  2. bu “silme makinesi” bence :) enli paspas tipinde viledalar var ya, ucundaki aparat onun gibi mikrofiber bir bez. hazneden boru yardımıyla dışarı verilen buhar ve mikrofiber beze yapışan kirler olarak özetleyebiliriz durumu. cazip kısmı, buharın hijyen sağlama özelliği ve deterjana gerek kalmaması. aynı anda hem buhar verip hem siliyorsun yerleri.

    duvarda, halıda falan da aynı mantık. diğer küçük aparatlarla da ince işlere girişebilirsin.

    mikrofiber bezi deterjansız 15 dklık kısa programda yıkadım makinede tertemiz oldu. elde çıkmıyor kirleri.

  3. hatice’yle işleri değişsek mi ne? tanıtımları sonuç veriyor hiç değilse :))

  4. hande

    siliniyor ama kumaşın cinsine dikkat etmek lazım. mutlaka aparatın ucuna bez takarak ve önce koltuğun görünmeyen bir kısmında deneyip kurumasını bekleyerek silin. kadife kumaşla kaplı bir koltuğumda silme izleri oldu hala geçiremedim, muhtemelen yaz günlerinde ıslak bir şekilde silerek iplerin yönünü eski haline getirmeye çalışacağım.

  5. asla almyın kanepemi mahvetti fiyatını uygun olmaına aldanmayım 20000 tl lik kanepemden oldum

  6. Merhaba;Bu ürünü değil de başka markanın aynı ürününü kullandım ben yıllar önce.Bence süper bir temizleyici.aklınıza gelebilecek her yeri,her şeyi deterjansız olarak buharla temizleyebiliyorsunuz.Tabi kullana kullana insan kendini de geliştiriyor.Örneğin halı,koltuk gibi değerli yerlerde direkt fırçasını kullanmamak gerek,bir beze sararak temizlemeli.bir de su haznesine su doldururken bir kaç damla esanslar var(oda parfümü gibi ama daha yoğun,ürünle birlikte de satılıyor.ayrı olarak da alkolsüz kokulardan koyabilirsiniz.)suyun içine döktüğünüzde evin heryeri mis gibi kokuyor.

  7. merhaba;benım koltuklarım sılınebılır kumastan kılıfları sokuluyo ama yıkamayın sılın dedıler bu makınayı onun ıcın ıstıyorum işe yararmı dersınız bıde halı sılmekten nefret edıyorum

  8. Ben de çok memnunum arçelik buharlıdan.. sabun vs gerek kalmadı. hijyen sağlıyor yatak halı koltuk yalnız ben hep mikrofiber beziyle kullanıyorum…

Bir Cevap Yazın

